ClickCease

7 סיבות מדוע עסקים קטנים זקוקים לשירותי סוכנות שיווק דיגיטלי

מדוע עסקים קטנים זקוקים לשירותי סוכנות שיווק דיגיטלי

נתחיל עם נתון שאמור כשלעצמו להספיק, כדי שכל בעל עסק קטן ישקיע בשיווק דיגיטלי. לפי RetailDive – כמעט 87% מהקונים הפוטנציאליים, מתחילים לחפש מוצרים לקנייה באינטרנט. שמונים ושבעה אחוז! זהו גודל שוק עצום, והוא מהווה את הסיבה העיקרית מדוע כדאי להשקיע בשיווק דיגיטלי. להלן 7 סיבות מדוע חובה על כל עסק להחזיק בשירותי שיווק באינטרנט, וטיפים כיצד לעשות זאת נכון.

1. שיווק דיגיטלי עוזר לעסקים קטנים לבנות קשרי לקוחות מתמשכים

יותר מ-1,200 משיבים מטעם עסקים קטנים בארה"ב, אמרו למגזין Keap שהאתגר השלישי בגודלו ב-2020 היה שימור לקוחות וגיוס מחדש.
ניתן להניח כי רוב אותם עסקים הם מקוונים ומשתמשים באינטרנט על בסיס יומיומי, כך שהגברת מאמצי השיווק הדיגיטליים בשנת 2020 בהחלט תעזור.

ישנם יותר מחצי מיליון עסקים חדשים מתחילים מידי חודש בארה"ב, כך שלאבד לקוחות זה הרבה יותר קל כיום מאשר היה יכול להיות לפני 20 או 30 שנה. יחד עם זאת, במידה ובעל עסק הנו בקיא במוצריו ומכיר היטב את לקוחות היעד שלו, שימוש בשירות שיווק דיגיטלי מקצועי על ידי סוכנות שיווק דיגיטלי, הוא כלי נפלא כדי לגרום לו להגיע לעוד לקוחות ובדרך גם להרחיק את המתחרים.

כמה דרכים שבהן שיווק דיגיטלי משפר את השיטות ה"מסורתיות" לשמירה על לקוחות נאמנים הן:

1. שימוש בהמלצות דיגיטליות של לקוחות מרוצים (reviews). יש לפרסם המלצות אלו באתר האינטרנט שלך ולהשתמש בהן גם בקמפיינים במדיה החברתית.

2. קמפיינים של תודה (Thank You) בדוא"ל ומעקב, במקום המכתבים או החוברות הפיזיים – ניתן בעזרתם להגיע לקהלים גדולים יותר בהרבה פחות כסף, ולשלוח מייל ברגע הנכון לאנשים הנכונים.

3. מעורבות לקוחות ברשתות החברתיות – ברגע שהם עוזבים את החנות שלך או קונים את המוצר שלך באינטרנט, עליך "לשמר את המוצר שלך בתודעתם" ולגרום להם לחזור בפעם הבאה.

4. שיווק מחדש (remarketing) ומיקוד מחדש (retargeting) כדי שהלקוחות שקנו מוצר, ינסו את "המוצר האחר הזה" שמחמיא למה שהם כבר קנו.

2. למדו יותר על צרכי הלקוחות שלכם כדי שתוכלו להגשים אותם בצורה רווחית

אתגר נוסף לעסקים קטנים הוא למשוך, ללכוד ולהמיר לידים ללקוחות. כדי לעשות זאת בהצלחה, עסק קטן צריך לזהות מה לקוח היעד שלו צריך על מנת שיוכל למלא את הדרישות הללו? שיווק דיגיטלי יעיל עוזר לעסקים קטנים ללמוד את ההרגלים המקוונים של הלקוחות, במטרה למקד טוב יותר ללקוחות האידיאליים. זאת במסתמך על מחקרי שוק מוצקים במטרה לתכנן את דרכי הפעולות הבאות.

עסקים קטנים חכמים לא עושים הנחות. הם משתמשים בכלים דיגיטליים כדי ללמוד מה לקוחות היעד שלהם מחפשים וצריכים.

כלים דיגיטליים כגון Google Analytics, Google Search Console, SEMRush ו-SurveyMonkey יכולים לעזור לזיהוי תחומי העניין של הלקוחות האידיאליים שלך, מה שומר אותם ערים בלילה, וכיצד אתה יכול לפנות אליהם עם הצעה אישית וחמה ביותר, ובסופו של דבר, להמיר אותם ללקוחות קונים.

לא לשכוח להשתמש גם במדיה החברתית ובקהל הקיים שלך שם כדי לראות מה הם אוהבים, לאיזה סוג פוסטים הם מגיבים הכי הרבה ואילו שאלות היו להם בעבר.

לאחר ביצוע המחקר, הדבר הטוב ביותר שתוכל לעשות לאחר מכן הוא ליצור אישיות לקוח אחת או כמה.

הם יאפשרו לך ליצור קמפיינים שיווקיים בפייסבוק או בגוגל מותאמים אישית וממוקדים מאוד עבור סוגים ספציפיים של אנשים ובסופו של דבר, להפוך אותם ללקוחות קונים.

3. שיווק דיגיטלי מציע גישה רב-ערוצית להגברת ההמרות

הלקוחות הפוטנציאליים שלך נמצאים בכל מקום ברחבי האינטרנט.

דמיינו את זה:

  • 46% מהקונים בארה"ב מחפשים וקונים באמזון בעוד 27.5% מחפשים בגוגל ואז קונים באמזון, כך ששירות קידום אתרים אורגני לעסקים קטנים או ממומן הוא עדיין חיוני.
  • 3.1 מיליארד אנשים או 43% מאוכלוסיית העולם משתמשים היום במדיה חברתית.
  • פייסבוק, אינסטגרם, טוויטר, Reddit ולינקדאין הן המובילות בשוק. לינקדאין מציעה 80% מהלידים B2B במדיה החברתית, למשל בממוצע,
    אנשים אלה מבלים 2 שעות ו-22 דקות ברשתות המדיה החברתיות ביום, 80% מהזמן הוא בנייד.
  • 52% מהצרכנים גולשים במדיה החברתית למטרות מחקר מוצרים.
  • 74% מהמשווקים מאמינים שמאמצי השיווק שלהם במדיה החברתית עובדים במידה מסוימת עבור העסק שלהם.
  • 84% מהמשווקים השתמשו בשיווק וידאו ב-2020 ו-87% אמרו שהווידאו מרוויח להם "החזר ROI טוב".

דחיית תגובת הלקוח אפילו ב-10 דקות יכולה להפחית את הסיכוי למכירה ב-380%, אז שקול להשתמש בצ'אטבוטים כדי להגביר את שירות הלקוחות הדיגיטלי שלך.

שיווק דרך האימייל. מודעות פייסבוק וגוגל. שיווק ברשתות חברתיות. SEO. וכו'. ישנם ערוצי שיווק דיגיטליים רבים בהם עסק קטן יכול להשתמש כדי להגיע לקהל היעד שלו, ובסופו של דבר לגרום לו לרכוש את המוצר / השירות שלו. כל אחד מהערוצים הוא בעל גישה שונה, אולם ברגע שנוצרת האסטרטגיה המתאימה, קל יותר להתאים את המסרים לקהלים ובכך להגביר את ההמרות.

חלק מהלקוחות הפוטנציאליים פתוחים יותר לקמפיינים מותאמים אישית של שיווק בדוא"ל בעוד שאחרים מעדיפים בלוגים ושילוב של מודעות ממוקדות

שימוש בגישה הרב-ערוצית של שיווק דיגיטלי יכול לעזור לעסק למצוא ולרתום לקוחות פוטנציאליים בכל מקום בו הם נמצאים ברחבי האינטרנט,
ובאמצעות פלטפורמה מועדפת שהם מעדיפים.

4. עם שיווק דיגיטלי, עסקים קטנים יכולים להתחרות עם עסקים גדולים – וגם לנצח

שיווק דיגיטלי לא מחייב שלעסקים קטנים יהיה ארסנל של כלים יקרים ותקציבים אדירים במטרה למכור ולצמוח. נכון שכן יהיה צורך באחזקת כמה מהכלים הבסיסיים, אך רוב המשקל תלוי בידע ובניסיון של בעל העסק – הכרה מעמיקה של קהל היעד ומוצריו, מהווה הכלי האסטרטגי החזק ביותר.

במאמר מהאתר Marketer Digital נאמר: "הדבר הגדול בשיווק דיגיטלי הוא שכושר המצאה ויצירתיות תמיד יכולים לנצח תקציבי שיווק גדולים."

ואין אמת גדולה מזו. לפעמים אפילו העובדה שאתה "עסק קטן" יכולה לעשות יותר עבור הקמפיינים שלך מאשר להשקיע מיליוני דולרים בהפקת וידאו.

5. שיווק דיגיטלי זול יותר משיווק מסורתי

עסקים קטנים רבים אינם יכולים להרשות לעצמם מסע פרסום ברדיו, טלוויזיה או שלטי חוצות. אבל רבים יכולים להרשות לעצמם ליישם כלכלית טכניקות שיווק דיגיטליות כדי להגיע ולתקשר עם קהלים אידיאליים.

עד כמה משתלם שיווק דיגיטלי בהשוואה לשיטות השיווק המסורתיות?

קחו שיווק באימייל ובמדיה חברתית כדוגמאות. בשנת 2016, האימייל ביקש ממך להשקיע $1 בלבד כדי להחזיר $37.

לעומת עלות ממוצעת לליד מתערוכות/אירועים (600$) או מרדיו (800$) באותה השנה..

טיפ חסכוני: קידום אורגני – חיפוש אורגני חינמי עדיין שולט בתנועת האינטרנט, יותר מהתנועה המונעת על ידי מסעות פרסום בתשלום.

קחו למשל פרופיל אופטימלי חינמי של 'Google לעסק שלי' :

  • שפר את הנראות של חיפוש SEO המקומי שלך
  • הגדל את תנועת הגולשים אם אתה עסק מקומי, במיוחד ממשתמשי סמארטפונים
  • ביקורות חיוביות של GMB עוזרות לשפר את המוניטין המקוון של העסק ללא תשלום
  • וכן, זה בחינם (טוב, בינתיים) – כל מה שאתה צריך זה גישה לאינטרנט ומחשב או סמארטפון.

מודעות פייסבוק, לעומת זאת, הן תחום קצת יותר "מסוכן" לשחק בו, כי קל מאוד לאבד את המעקב אחר הסכום שאתה מוציא.
אבל, אתה יכול להתחיל עם רק $1 ליום, ולבנות משם.

6. שיווק דיגיטלי מציע החזר ROI מדיד

בניגוד לטכניקות שיווק מסורתיות, שיווק דיגיטלי לא רק ממוקד, אלא הוא גם מציע דרכים אמינות למדוד מה עובד, מה לא, ואיך כן.
זה אומר שעסק קטן יכול בקלות להשקיע קטן בשיווק מקוון, ולראות תחילה תוצאות, לפני שהוא הולך על הכל והופך להיות יותר מושקע.

מתקשה לשייך את הוצאות השיווק הדיגיטלי שלך להכנסות?

  • התחל עם הקמת דף נחיתה ייעודי. המטרה היא ללכוד את התנועה הנכנסת של מסע פרסום ספציפי.
  • משם, עקוב אחר כמה אנשים נוחתים בדף הנחיתה. ניתן גם לראות כמה חזרו (ובאיזו נקודה בעמוד), כמה עסקו בעמוד כולו, ולראות כמה עברו המרה לקונים – כל אלו הם מדדי ROI שניתן לעקוב אחריהם בגוגל אנליטיקס.
  • אתה יכול גם להשתמש במבחני A/B כדי לזהות את טכניקות השיווק המקוון המרה ביותר, העתקה, קריאות לפעולה ופריסות עמודים בהתבסס על אינטראקציות אמיתיות של לקוחות באינטרנט.
  • הבדיקות יכולות לעזור לך להבין אם אתה צריך להיות ממוקד יותר. או אם עדיף לקצר את תוכן דף הנחיתה שלך כדי לקבל יותר המרות.
    או אם הוספת עוד כפתורי קריאה לפעולה בחלק העליון והקבוע יכולה לעזור להגביר את ההמרות.

7. המתחרים שלך כבר משתמשים בשיווק דיגיטלי

כמחצית מבעלי העסקים הקטנים שהגיבו לסקר שכבר הוזכר, טענו שהם מתכנניםלהשתמש ואף להגביר את השימוש באסטרטגיות שיווק מקוונות.

מסקנה הגיונית תהיה שרוב המתחרים שלך גם יעשו כן.

כיצד לדעת באילו סוגים של אסטרטגיות שיווק דיגיטליות משתמשים המתחרים שלך?

התחל פשוט על ידי בדיקת האתר והמדיה החברתית שלהם. האם יש להם בלוג מתעדכן באופן קבוע באתר שלהם? האם הם מפרסמים עדכונים בפייסבוק או משתפים תמונות באינסטגרם? פייסבוק גם מאפשר לך לראות איזה סוג של מודעות (אם בכלל) מציגים המתחרים שלך. פשוט לחץ על פרטי העמוד ובדוק את ספריית המודעות שלהם.

לאחר מכן, חפש בגוגל את שם המותג שלהם ובדוק אם הם מוזכרים באתרים אחרים או שהם מקשרים אליהם.
אתה יכול גם להשתמש בכלים כמו Ahrefs Site Explorer כדי לראות אילו אתרים מקשרים למתחרים שלך.
באמצעות כלי אחר, SimilarWeb, תוכל לראות את מקורות התנועה כלפי המתחרים שלך ואם הם משתמשים במודעות חיפוש בתשלום (ועל אילו מילות מפתח).

הדבר העיקרי שיש לזכור כאן הוא לכתוב את כל הממצאים שלך, ממספר העוקבים במדיה החברתית ועד למילות המפתח שאתה מוצא שהן מכוונות.
כל הנתונים הללו יהיו שימושיים בכל סוג של קמפיין שיווקי דיגיטלי שתתחילו – SEO, חיפוש בתשלום, מודעות במדיה חברתית, הכל עד יצירת תוכן והסברה בדוא"ל. ישנן תבניות וכלים שונים למחקר מתחרים, אך לרוב גיליונות אקסל ישנים וטובים יעשו את העבודה הטובה ביותר.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן