ClickCease

קידום אתרים אורגני בגוגל SEO

קידום אתרים אורגני בגוגל SEO

כל איש עסקים המעוניין לקדם את העסק שלו באינטרנט, אפילו אם נחשף לראשונה לאפשרויות הפרסום השונות בדיגיטל, סביר להניח שייחשף לאחת מטכניקות הפרסום המובילות והיא כמובן קידום אתרים אורגני בגוגל. מדובר בטכניקת הפרסום הפופולרית ביותר בעולם שכן כולם רוצים שהאתר שלכם יהיה בראשון בגוגל או בין התוצאות הראשונות לכל הפחות.

זה יעניק להם מוניטין, קהל רב המגיע ממנוע החיפוש וכמובן לקוחות חדשים רבים. על הדרך זה יעלה את הערך של העסק שלהם ושל אתר העסק והם יוכלו ליהנות מפירות הקידום לאורך זמן כל עוד ימשיכו להשקיע בקידום האורגני ולתחזק את האתר שלהם במקומות הראשונים לאורך זמן. מדוע קידום אורגני (או SEO אם תרצו) נחשבת לטכניקת פרסום כל כך מובילה וחשובה? מהם הפרמטרים המשפיעים על קידום אתר בגוגל? ומי מבצע את עבודת הקידום הזו? על כך ועוד ננסה לענות כעת.

פרסום עסקים בגוגל – האפשרויות המובילות ומדוע כדאי להשקיע בקידום האורגני בגוגל?

גוגל היא חברת האינטרנט הגדולה והמובילה בעולם כיום. היא מבוססת בעיקר על מנוע החיפוש שלה הנחשב לגדול והפופולרי בעולם אך לא רק. גוגל גם בעלת אתרים גדולים ופופולריים רבים אחרים כמו יוטיוב למשל, משתפת פעולה עם מיליוני אתרים ברחבי העולם באמצעות מערכת הפרסום שלה – גוגל אדס ומציגה תוצאות חכמות המבוססות על האלגוריתם המוביל, החכם והמתוחכם ביותר בעולם. לגוגל 2 טכניקות פרסום עיקריות: פרסום ממומן וקידום אורגני. בעוד הפרסום הממומן פועל לטווח הקצר הוא נחשב יקר יותר ויש לו את היתרונות והחסרונות שלו (כמו לכל טכניקת פרסום למעשה) רבים מעדיפים להשקיע בקידום האורגני בגוגל. אומנם מדובר בטכניקת פרסום לטווח הארוך אך קידום אתרים מקצועי הנעשה לרוב ע"י סוכנות שיווק דיגיטלי מקצועית, יכול להוביל לתוצאות מרשימות בטווח הארוך והרבה יותר משתלמות כלכלית מכל טכניקת פרסום אחרת באינטרנט. תוסיף לכך את העובדה שאם האתר שלכם בתוצאות הראשונות בגוגל לביטויי מפתח מרכזיים בתחום שלכם (בוודאי אם בתוצאה הראשונה) אתם זוכים גם למיתוג חזק, מוניטין חיובי ונחשבים בעיני הגולשים לחברה מובילה ורצינית בתחום שלכם מה שתורם לאמינות מול הלקוחות ומקל עליהם לרכוש או להזמין מכם שירות.

ההבדל בין קידום אתרים מקצועי לקידום חובבני – ומדוע לא כדאי לקחת סיכון?

כאשר אנו באים להשקיע בשירות קידום אתרים באינטרנט אנו מגיעים למצב שבו נתחיל להתלבט לגבי מי יבצע עבורנו את הקידום שכן מדובר בעבודה סיזיפית, מאתגרת, הנוגעת בעשרות פרמטרים רבים ואינספור פעולות שיש לבצע בתחזוקה השוטפת של האתר ומחוצה לו. קידום אתרים מקצועי הוא קידום שנעשה על ידי מקדם אתרים החי ונושם את התחום, עוסק בו במשרה מלאה, מקדם אתרים עם ניסיון ותיק עבודות מרשים, כזה שיודע מה הוא עושה וגם עושה שימוש בכלים טכנולוגיים מתקדמים. קידום מקצועי לא מתמקד ב2-3 פעולות של הליך הקידום אלא פועל על פני קשת רחבה של פרמטרים ודברים שצריך לדאוג להם כדי שהכול יתפקד כמו שצריך, שהאתר יצבור יותר סמכות, יותר מוניטין ועוד. אם תנסו לקחת מקדם אתרים זול וחסר ניסיון או לנסות לקדם את האתר בעצמכם רק כדי לחסוך את עלויות חברת הקידום אתם עשויים לסיים בארגז החול של גוגל שממנו יהיה קשה לכם לצאת.

מהו קידום לוקאלי? – קידום אתרים לעסקים קטנים:

קידום אתרים לוקאלי (LOCAL SEO) הוא קידום אורגני המתבסס על ביטויי מפתח בעלי אופן ממוקד ומקומי יותר. בחו"ל הנושא הרבה יותר מפותח מאשר בארץ שכן הערים והמדינות הרבה יותר גדולות, יש יותר עסקים ויורדים עד לרזולוציה של רובע או רחוב אפילו בקידום הלוקאלי. בישראל הירידה לרזולוציה מגיעה עד לעיר/יישוב בדרך כלל. לדוגמה: חברות הדברות המעוניינת לקדם את שירותי ההדברות שלה תוכל לנסות לקדם את עצמה לביטוי "שירותי הדברה" אבל ביטוי זה עשוי להיות מאוד תחרותי, חברות רבות כבר משקיעות שנים בקידום האתר שלהן בביטוי זה – אז מה עושה בעל עסק קטן בתחום ההדברות  שרוצה להביא לקוחות באמצעות קידום אורגני? מתמקד בביטויים יותר ממוקדים, עם פחות נפח חיפושים אבל גם פחות תחרות. לאט לאט יורדים לרזולוציות: שירותי הדברה במרכז, שירותי הדברה בתל אביב, שירותי הדברה בתל אביב צפון וכו'. כך עובד קידום אתרים לעסקים קטנים.

מהם הפרמטרים העיקריים המשפיעים כיום על קידום אתרים באינטרנט בכלל ועל קידום בגוגל בפרט?

  • תוכן – התוכן הוא חלק מרכזי ובלתי נפרד מכל הליך קידום אורגני. החיפושים בגוגל מבוססים לרוב על ביטויי חיפוש. גם אם אנשים משתמשים בחיפוש הקולי של גוגל (פונקציית חיפוש חדשה) עדיין המנוע של גוגל מתרגם את ההודעה הקולית לביטוי כתוב ועל ידי כך מציגה תוצאות רלוונטיות. התוכן באתר מתחלק לכל כך הרבה פרמטרים החל מתוכן ייחודי ואיכותי שצריך להעניק ערך לגולש, תוכן רלוונטי למה שאנו כותבים בכותרת, אופטימיזציה ושילוב נכון של ביטויי מפתח בתוכן ועוד. לתוכן חשיבות מכרעת בהליך הקידום שלכם וצריך לשמור על האתר שלכם מעודכן לעתים קרובות, לדאוג לתוכן ייחודי ללא חלקים מועתקים וכמובן לתת מענה לגולשים שכן הם ימשיכו לקרוא תכנים באתר שלכם, יגדילו את זמן השהייה באתר ועוד.
  • קישורים – חלק מרכזי בכל הליך קידום הוא נושא הקישורים. הקישורים תורמים לשיפור הסמכות של עמודי האתר, הדגשה לגוגל במה עוסקים העמודים השונים באתר וכמובן יצירת המלצות לאתר עם קישורים מרחבי הרשת. אין כיום וכנראה גם לא יהיה בקרוב תחליף לקישורים בהקשר של המלצות וכי קישורים הם חלק מרכזי בקישור בין עמודי אינטרנט שונים, לכן כאשר אתר טוב ממליץ על האתר שלכם זה בעצם אומר לגוגל שהאתר או העמוד אליו אותו אתר מקשר הוא עמוד תוכן טוב ומומלץ שכדאי להסתכל עליו. כאשר יש כמה אתרים איכותיים המקשרים אליו זה אומר לגוגל שיש עוד כמה סיבות להסתכל על העמוד. חשוב לבנות תמהיל קישורים טבעי ככל האפשר, לקשר דרך אנקורים שונים ולא כל הזמן דרך אותו אנקור. חשוב לקשר גם לעמודים פנימיים ולא רק לעמוד הבית.
  • חוויית משתמש – חוויית משתמש כיום חשובה יותר מאיי פעם וגוגל הדגישה זאת מספר פעמים בשנים האחרונות ואף חידדה את האלגוריתם במגוון עדכונים לטיפול בנושא זה. חוויית משתמש מתייחסת בעצם לחוויית השימוש באתר שלכם מהרגע שהגולש נכנס לאתר ועד שהוא יוצא ממנו. זה כולל אפשרות הרשמה והתחברות נוחה לאתר, שימוש בממשק האתר, אפשרויות הזמנה נוחות ומהירות, אתר מאובטח ובטוח לשימוש, מהירות טעינה גבוהה של האתר, תוכן טוב, עיצוב נעים לעין שאינו מעצבן במיוחד ועוד.

איך בוחרים חברה לקידום אתרים?

לבסוף איכות עבודת הSEO שלכם תלויה במידה רבה בחברת קידום אתרים מקצועית שתספק לכם את העבודה. כל חברה לקידום אתרים עושה שימוש בכלים כאלה ואחרים אולם חברות גדולות ומצליחות יותר, בעלות תקציב גדול יותר לשימוש בכלים מתקדמים יותר, עם חבילות שירות נרחבות יותר ולכן גם אפשרויות מתקדמות יותר למעקב וניתוח נתונים עבור לקוחותיהם. כמו כן מקדם מנוסה יחיה את התחום, יכיר בעדכונים השונים של גוגל, ידע לזהות מגמות שונו ולבצע שינויים מבעוד מועד ולהתאים את האתר שלכם לצרכי הקידום בגוגל כשבמקביל יש דגש חזק גם על חוויית השימוש באתר ומתן ערך אמיתי לגולשים.

מעוניינים לדעת עוד? בקרו אותנו בעמוד הבית של DMM – סוכנות שיווק דיגיטלי וצפו בעוד מגוון השירותים שלנו בתחום קידום האתרים

 

 

דילוג לתוכן