ClickCease

דירוג עמודי האתר על מילות מפתח פופולריות במיוחד – אסטרטגיה נכונה בתהליך קידום אתרים אורגני?

קידום אתרים אורגני

כמו בכל תחום בענף השיווק הדיגיטלי, גם בתהליך קידום אתרים אורגני (SEO), מתקיים טרייד אוף קבוע בין טרגוט קהל יעד רחב וגדול ככל האפשר, ובין מציאת קהל היעד בעל מאפייני הבשלות הגבוהים ביותר לבצע עסקה או התקשרות. במאמר הזה ננסה להבין האם התמקדות בלעדית במילות מפתח פופולריות בלבד היא אסטרטגיה חכמה, שבאופן אפקטיבי תשפר את תוצאות קמפיין הקידום האורגני.

לפני כן, ננסה להסביר כי מיקוד במילות מפתח צריך להתבצע תוך התחשבות במספר קריטריונים חשובים: היקף ונפח החיפוש של מילת המפתח, רמת התחרות על מילת המפתח הזו וכן הסיכוי שתנועה המגיעה מחיפוש מילת המפתח תבשיל לכדי התקשרות מול בית העסק.

הטרייד אוף בין פופולריות לרמת התחרות

לכאורה, מיקוד של אסטרטגיית תהליך קידום אתרים אורגני בגוגל, צריך להתייחס למילים בעלי מאפייני נפח חיפושים גבוה. הסיבה לכך היא פשוטה: ככל שיותר גולשים מחפשים את מילת המפתח, כך, בסבירות גבוהה, רבים מהם יבחרו ללחוץ על תוצאת החיפוש הרלוונטית ולהגיע לעמוד המיועד לכך באתר המקודם. נכון, לא כל הגולשים יבחרו לעשות זאת, אולם בנפח חיפושים גבוה במיוחד, גם נפח ההקלקות של גולשים על תוצאות חיפוש הממוקמות שלא במיקום הראשון, עולה בהתאמה.

הבעיה היא שלרוב, מילות מפתח בעלות נפח חיפושים גבוה מייצרות גם תחרות גבוהה. זה אומר שעוד ועוד עסקים מטרגטים את מילות המפתח הללו, ובאמצעות תהליך קידום אתרים ייעודי, פועלים לשיפור הנראות של עמודי האתר שלהם עבור ביטויי החיפוש הספציפיים.

בתצורת עבודה כזאת, על אף נפח החיפושים הגבוה, קשה יהיה יחסית להשיג תנועה גדולה לאתר, משום שמלכתחילה לא יהיה פשוט לדרג את עמודי האתר במיקום ריאלי בדפי תוצאות החיפוש.

הטרייד אוף בין פופולריות מילת המפתח לכוונת החיפוש של הגולשים

נושא נוסף שצריך לתת עליו את הדעת היא כוונת החיפוש של הגולשים. ניתן יהיה לומר בזהירות, כי ככל שנפח החיפושים גבוה יותר, ומילת המפתח היא כללית יותר, כך פחות תהיה ברורה כוונת החיפוש של המשתמש. בתצורה כזו, ביטויים בעלי נפח חיפוש גבוה עלולים לייצר גם תנועה גדולה של גולשים עם כוונת חיפוש לא ברורה, ועם רמת בשלות נמוכה יחסית לביצוע התקשרות או עסקה.

לעומת זאת, מיקוד של תהליך קידום אתרים דווקא במילות מפתח בעלות זנב ארוך, כאלו שמייצגות כוונה ספיציפית של הגולש, אמנם יוריד את נפח החיפושים המטורגטים שיגיעו לאתר, אולם בהחלט ישפר את איכות הגולשים המגיעים לאתר ובתוך כך את הסיכוי שיתקשרו עם בעל העסק.

שיעור הקלקות צפוי על עמודים המדורגים שלא בצמרת תוצאות החיפוש

נושא נוסף שצריך לתת עליו את הדעת בהקשר הזה של חיפושים בנפח גבוה, הוא הסיכוי לגרום לגולשים להקליק על תוצאת החיפוש גם אם זו אינה מוצגת במיקום הראשון. הדבר תלוי כמובן בכוונת החיפוש של המשתמש. לדוגמה, גולש אשר מחפש את הביטוי "תשלום ביטוח לאומי לעובד משק בית" – סביר שמעוניין לגשת לאתר של ביטוח לאומי ולבצע את התשלום שנדרש, ופחות לקרוא מאמרים, מעניינים ככל שיהיו על תשלומי משק בית לביטוח לאומי. לכן, גם אם מילת המפתח היא פופולרית, וקיים סיכוי טוב לדרג את עמודי האתר שלכם במיקום טוב יחסית, לא אומר הדבר שתוכלו לייצר תנועה איכותית של גולשים בצורה אורגנית.

היתרונות במיקוד במילות מפתח פופולריות פחות

קידום אתרים - SEO

כפי שצוין לעיל, לא תמיד בחירה באסטרטגיית קידום אתרים המבוססת על מילות מפתח פופולריות בלבד תהיה חכמה. הנה, אם כן, כמה וכמה יתרונות שתוכלו להשיג באמצעות השקעה באסטרטגיית קידום המבוססת על איתור ביטויים פופולריים פחות, אולם עם מאפיינים ההופכים את התנועה המגיעה בעקבותם לאיכותית:

כוונת רכישה

מילות מפתח בעלות זנב ארוך המאותרות בצורה נכונה, יכולות לאפשר למי שמנהל את תהליך קידום האתרים לייצר תנועת גולשים עם כוונת רכישה ורמת בשלות גבוהה לבצע עסקה. מכאן, המיקוד של מוקדי השירות והמכירה בעסק יכול להתבצע במתן שירות איכותי וספציפי עבור קהל היעד המדובר. כאשר מדובר גולשים שהם, בעגה המקצועית, "לידים חמים" – אפשר שמסע הלקוח שלהם עד לרכישה יהיה קצר יותר, ויצריך פחות משאבים ממוקדי השירות השונים בעסק, מענה מופחת על שאלות, והשקעה קטנה יותר בשיווק ובמכירה.

תחרות

מילות מפתח בעלות זנב ארוך, אשר הינן ממוקדות יותר וספציפיות יותר, מתאפיינות בדרך כלל בסביבת תחרות נמוכה יותר. זאת הסיבה, שכדאי יהיה להשקיע בקידום עמודי האתר עבור מילות מפתח כאלו: תהליך הקידום יהיה זול יותר והתוצאות תתקבלנה בשלב מוקדם יותר של תהליך הקידום.

דריסת רגל במנוע החיפוש

שיקול נוסף שצריך להנחות אתכם בכל הקשור לבחירה חכמה של מילות המפתח בפרויקט קידום האתרים שלכם, הוא היכולת בפועל לאותת למנועי החיפוש בשלב מוקדם ככל האפשר על שביעות הרצון של הגולשים מן האתר. כאשר אתם ממוקדים במילות מפתח פופולריות במיוחד, ידרש זמן רב יותר עד שתוכלו למקם את עמודי האתר שלכם בדפי תוצאות החיפוש. תצורת העבודה הזו לא תאפשר לכם להתרשם מהתנהגות הגולשים באתר, משביעות הרצון שלהם מן התכנים המופיעים בו, ואולי אף חשוב מכך – לא תאפשר זאת גם למנועי החיפוש עצמם.

לעומת זאת, התמקדות בביטוי זנב ארוך אשר מתאפיינים בנפח חיפוש קטן יותר, תאפשר לכם להציג את עמודי האתר שלכם כבר בשלב מוקדם יותר בדפי תוצאות החיפוש, מה שיאפשר גם לכם וגם למנועי החיפוש, להעריך את איכות המענה שמספקים עמודי האתר שלכם לכוונת החיפוש של הגולשים.

קבלת הפידבק הראשוני היא תהליך חשוב בכל פרויקט קידום אתרים, והיא יכולה לאפשר לכם בפועל כיונון ודיוק אסטרטגיית הקידום שלכם בפועל. התמקדות בביטוי זנב ארוך, תאיץ, כאמור, את קבלת הפידבק  הראשוני הזה.

היבטים של תקצוב הפרויקט

בואו נודה על האמת. פרויקט קידום אורגני אינו דומה למכירת מוצר בשוק. כאשר לקוח ניגש לרכישת מוצר פיסי, הוא יודע בוודאות מה יקבל. כאשר מדובר בפרויקט קידום אורגני, לא מעט פעמים התוצרים הם מעורפלים. מקדם האתרים אינו יכול להתחייב לתוצאות מדויקות, לא לפרקי זמן מדויקים, ונאלץ לקחת בחשבון שינויים ברקע באלגוריתם החיפוש של מנועי החיפוש המובילים, לפעילות המתחרים, ולמגמות החיפוש של הגולשים בשוק.

מיקוד במילות מפתח ספציפיות ופופולריות פחות הוא מרכיב חשוב בגיוס דעת הקהל של הלקוח, ובקבלת אישור להמשך תקצוב הפרויקט. הסיבה לכך נעוצה בעובדה שבאמצעות מיקוד במילות המפתח האלו ניתן לייצר ללקוח כבר בשלבים מוקדמים הישגים, גם אם הם קטנים, ולתת לו להתרשם שתהליך הקידום אכן עובד ומייצר עבורו תוצאות.

גיוס דעת הקהל של הלקוח, הסבלנות וההמתנה שלו לביצועים, ויצירת שקט בסביבת הפרויקט, הם מרכיבים חשובים בהצלחת כל תהליך קידום אורגני של אתרים.

לסיכום

בעוד שתהליך קידום אתרים אורגני המתבסס על איתור ומיפוי מילות מפתח פופולריות במיוחד הוא תהליך שיש לו פוטנציאל לייצר תנועה רבה לעמודי האתר של העסק, הרי שדווקא התמקדות בביטויים פופולריים פחות יכולה לייצר, במקרים רבים, הישגים משמעותיים יותר, הן מבחינת פרק הזמן הדרוש להשגת התוצאות הראשוניות והתאמת אסטרטגיית הקידום על בסיסן, והן לצורך גיוס דעת הקהל של הלקוח.

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן